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DTAD Deutscher Auftragsdienst

Ausschreibung - Wirtschaftshilfe an das Ausland in Eschborn (ID:13410486)


DTAD-ID:
13410486
Region:
65760 Eschborn
Auftragsart:
Archiviertes Dokument
Europäische Ausschreibung
Europäische Ausschreibung
Dokumententyp:
Ausschreibung
Ausschreibung
Vertragsart:
Zeitvertrag
Verfahrensart:
Offenes Verfahren
Kategorien:
Dienstleistungen der öffentlichen Verwaltung, Verteidigung, Sozialversicherung
CPV-Codes:
Wirtschaftshilfe an das Ausland
Vergabeordnung:
Dienstleistungsauftrag (VOL/VOF)
Kurzbeschreibung:
Wirtschaftshilfe an das Ausland.
Informationsstand
DTAD-Veröffentlichung:
22.09.2017
Frist Angebotsabgabe:
26.10.2017
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Deutschland-Eschborn: Wirtschaftshilfe an das Ausland
Beteiligte Firmen & Vergabestellen
Auftraggeber:
Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Dag-Hammarskjöld-Weg 1-5
Eschborn
65760
Deutschland
Kontaktstelle(n): Dr Marc Pauka
Telefon: +49 69975822156
E-Mail: giz@hfk.de
Fax: +49 69975822225
NUTS-Code: DE71A
Internet-Adresse(n):
Hauptadresse: https://www.giz.de

Öffentliche Ausschreibungen
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Gewerbliche Bauvorhaben
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Gewonnene / Vergebene Aufträge
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Geschäftsbeziehungen
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Leistungsbeschreibung
Beschreibung:
81216018 -e-waste Ghana — LOT 2: Recycling chains, business models, and capacity development.
The objective of the technical cooperation programme is to support the Ghanaian Ministry of Environment, Science, Technology and Innovation (MESTI) to improve the conditions for sustainable management and disposal of e-waste in Ghana. In field of activity 2, the emphasis is on developing economically viable business models for sustainable management of e-waste.

CPV-Codes:
75211200

Erfüllungsort:
NUTS-Code: 00
Hauptort der Ausführung
Ghana.

Verfahren & Unterlagen
Verfahrensart:
Offenes Verfahren

Dokumententyp:
Ausschreibung

Vergabeordnung:
Dienstleistungsauftrag (VOL/VOF)

Org. Dok.-Nr:
372845-2017

EU-Ted-Nr.:
2017/S 182-372845

Termine & Fristen
Angebotsfrist:
26.10.2017

Bedingungen & Nachweise
Sprache:
EN

Zuschlagskriterien:
Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt

Geforderte Nachweise:
Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister
Auflistung und kurze Beschreibung der Bedingungen:
1) Declaration on the Commercial Register, if the applicant or the member of the consortium is registered;
(2) Declaration on the personal situation of the applicant or the member of the consortium, consisting of:
(a) Declaration on the absence of the mandatory grounds of exclusion as per section 123 Act against Restraints of Competition (Competition Act — GWB) or on the remedial actions and the measures;
(b) Declaration on the absence of the optional grounds of exclusion as per section 124 GWB or on the remedialactions and the measures.

Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit
Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:
(1) Declaration on the average annual turnover for the last 3 financial years (last-but-4 financial year can be included in case of invitation to tender held within 6 months of end of last financial year),
(2) Declaration on the employees of the applicant or the member of the consortium as at 31.12.2016.
Möglicherweise geforderte Mindeststandards:
For (1): At least 450 000 EUR (net) for the applicant or the consortium;
for (2): At least 5 employees for the applicant or the consortium.

Technische und berufliche Leistungsfähigkeit
Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:
Declaration on reference projects of the applicant or the member of the consortium in the technical field of ‘E-waste recycling chains, business models, capacity development’, in particular information on the project title, the client, the period, the contract value in EUR, the country, the region, technical experience, ODA financing and project description.
Möglicherweise geforderte Mindeststandards:
— At least 3 project in the technical field ‘E-waste recycling chains, business models, capacity development’,
— All reference projects must have been provided within the last 3 years with a minimum commission value of at least 400 000 EUR (net).

Sonstiges
Kommunikation
Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter: www.giz.de/biddingopportunities-services
Weitere Auskünfte erteilen/erteilt folgende Kontaktstelle:
HFK Rechtsanwälte LLP
Stephanstr. 3
Frankfurt
60313
Deutschland
Kontaktstelle(n): Dr. Marc Pauka
E-Mail: giz@hfk.de
NUTS-Code: DE712
Internet-Adresse(n):
Hauptadresse: www.hfk.de
Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen an folgende Anschrift:
HFK Rechtsanwälte LLP
Stephanstr. 3
Frankfurt
60313
Deutschland
Kontaktstelle(n): Herr Rechtsanwalt Dr. Marc Pauka
E-Mail: giz@hfk.de
NUTS-Code: DE712
Internet-Adresse(n):
Hauptadresse: www.hfk.de

Art des öffentlichen Auftraggebers
Einrichtung des öffentlichen Rechts

Haupttätigkeit(en)
Andere Tätigkeit: development coorperation

Angaben zu den Losen
Aufteilung des Auftrags in Lose: nein

Beschreibung der Beschaffung:
The increasing waste from electric and electronic devices accelerates e-waste generation also in Ghana. The absence of a functional formal recycling industry allows informal e-waste workers making their living from just extracting the contained valuable metals. However, many of their dismantling practices do serious harm to health, environment and climate.
The objective of the technical cooperation programme is therefore to supports the Ghanaian Ministry of Environment, Science, Technology and Innovation (MESTI) to improve the conditions for sustainable management and disposal of e-waste in Ghana. It contributes to developing a sustainable e-waste management system that reduces environmental and social hazards, improves economic livelihoods of the people involved in the informal sector.
The technical cooperation programme focusses on the following three fields of activity:
1. Support to creating an appropriate administrative and legal framework
2. Development of business models for paving the ground for a sustainable recycling industry.
3. Enhancing the informal sector players' capacities to avoid most polluting dismantling practices and to become, in a mid-term perspective, part of a more formalized recycling industry.
These three fields of activities are closely interrelated and follow a multi-level approach, combining contributions on the macro-, meso- and micro level.
Consultancy services will be tendered out in three lots and be awarded in three procurement procedures:
Lot 1: Policy advice
Lot 2: Recycling chains, business models, and capacity development
Lot 3: Enhancing capacities of informal sector stakeholders & Incentive and payment system for e-waste recovery
The first lot comprises setting up and manage a pool of short-term expert for policy advice. The second lot is subject of this procurement process and includes a work package on e-waste management training courses and the Old Fadama Workshop Facility that will be established as part of the project. Another work package will be dedicated to developing Business Models for Sustainable E-Waste Management and a third to E-Waste Recycling Options and Technologies. The third lot focuses on enhancing organizational capacities of informal sector stakeholders and goes together with developing and testing a pilot incentive and payment system for E-waste recovery.
This procurement procedure refers to Lot 2 only.

Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems:
Laufzeit in Monaten: 24
Dieser Auftrag kann verlängert werden: ja
Beschreibung der Verlängerungen:
Within the framework of the basic project described in the terms of reference (ToR), GIZ reserves the right to award contracts for additional services of this type in accordance with the public procurement law to the successful company in this procedure by means of a negotiated procedure without a prior call for competition, or to enter into a follow-on contract.

Angaben über Varianten/Alternativangebote:
Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein

Angaben zu Optionen:
Optionen: nein

Angaben zu Mitteln der Europäischen Union:
Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein


Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA)
Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja

Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge
Tag: 26.10.2017

Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können
Englisch

Bindefrist des Angebots
Das Angebot muss gültig bleiben bis: 15.01.2018

Bedingungen für die Öffnung der Angebote
Tag: 27.10.2017
Ortszeit: 12:00

Angaben zur Wiederkehr des Auftrags
Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein

Zusätzliche Angaben

(1) An application is only possible using the required documents provided by the contracting authority (compare sec. I.3) of this notice ‘communication’). The documents must be completed in English. Formless applications will not be considered. The documents must be submitted together in triplicate, on time and locked.
(2) Consortia must already apply as consortia. The subsequent formation of a consortium is not possible. Consortia have to provide the required information for every member. They have to mark this information accordingly, designate a lead partner and authorise this member to represent the consortium and receive payments for all members in discharge of the liability for the contracting authority. A formal agreement to this effect must be signed by each member of the consortium and attached to the offer.
(3) The procurement documents are available for unrestricted and full direct access, free of charge, at:https://www.giz.de/biddingopportunities-services. On this page look for the transaction number 81216018 to get to the documents.

Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren
Bundeskartellamt, Vergabekammern des Bundes
Villemomblerstraße 76
Bonn
53123
Deutschland
Telefon: +49 22894990
E-Mail: info@bundeskartellamt.bund.de
Fax: +49 2289499163
Internet-Adresse: http://www.bundeskartellamt.de

Einlegung von Rechtsbehelfen
Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen:
According to section 160, paragraph 3 sentence 1 Act against Restraint of Competition (Competition Act — GWB), application for the review proceeding is inadmissible if:
1. The applicant has identified the claimed infringement of the contract award regulations before submitting the application for the review proceeding and has not submitted a complaint to the contracting entity within a period of 10 calendar days; the expiry of the period pursuant to section 134, paragraph 2 GWB remains unaffected,
2. Complaints of infringements of contract award regulations that are evident in the notice are not submitted to the contracting entity at the latest by the expiry of the deadline for the application specified in the notice or by the deadline for the submission of bids,
3. Complaints of infringements of contract award regulations that 1st become evident in the tender documents are not submitted to the contracting entity at the latest by the expiry of the deadline for application or for the submission of bids,
4. More than 15 calendar days have expired since receipt of the notification from the contracting entity that it is unwilling to redress the complaint.

Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen erteilt
Bundeskartellamt, Vergabekammern des Bundes
Villemomblerstraße 76
Bonn
53123
Deutschland
Telefon: +49 22894990
E-Mail: info@bundeskartellamt.bund.de
Fax: +49 2289499163
Internet-Adresse: http://www.bundeskartellamt.de

Tag der Absendung dieser Bekanntmachung
Tag: 20.09.2017

Bitte beachten Sie: Die Darstellung des Dokumentes auf dieser Seite wurde angepasst. Die ursprüngliche Version finden Sie hier.
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